[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: 1م 83 م ع آ ::
نوع سندپروژه کارشناسی
کد سند1م 83 م ع آ

 عنوان

بررسی ها، محاسبات و طراحی دستگاه تست تامپون

 تهیه کننده

محمد علی آگاه

 استاد راهنما

  دکتر امین اوحدی

استاد مشاور-

 مقطع

  کارشناسی

  گرایش

ماشینهای ریلی

  تاریخ دفاع

نیمسال دوم 84-83

  کلید واژه

-

  چکیده مقاله:

   در این مجال به دلایل انتخاب پرسH و عدم گزینش دو پرس دیگر یعنی پرس چهارمیل و پرس C می پردازیم. در ابتدا دلایل رد پرس نوع اول بیان می کنیم. اول، این نوع پرس به علت آنکه تکیه گاهش تنها چهار پیچ ته آن می باشد به همین خاطر برای تحمل بارهای سنگینی مانند آنچه در تست آمده مجبور به استفاده از مهرهای ضخیم برای ایجاد تکیه گاهی مناسب و بلند برای ایجاد اتصالی که قابلیت تحمل نیروی اعمالی از طرف ته جک به آن را داشته باشد. دوم، ار آنجا که عکس العمل نیروی اعمالی توسط جک در وسط صفحه بالا وارد می گردد به همین خاطر مجبور به ضخیم کردن صفحه بالایی هستیم که این مطلب باعث ناپایداری و نازیبایی دستگاه می گردد. و اکنون به بیان دلایل رد نوع دوم می پردازیم. اصلی ترین دلیل برای رد این نوع این مطلب بود که در طراحی چنین پرسی مجبور بودیم ضخامت بسیار زیادی را برای دهنه این نوع پرس در نظر بگیریم که این کار در بین سازندگان این نوع پرس مطلوب نمی آمد. به همین منظور نوع پرس را از نوع سوم یا همان دروازه ای انتخاب نمودیم. لازم به ذکر است این نوع پرس با چنین تناژی در ایران وسایر نقاط جهان وجود دارد. گام سوم: بعد از آنکه نوع و کلیتی از ظاهر فریم پرس را مشخص کردیم به دنبال جکی رفتیم که بتواند بر اساس استاندارد نیرو را با سرعت مناسب اعمال نماید. گام چهارم: باتوجه به ابعاد و اندازه های جک شروع به تحلیل فریم و بدست آوردن اندازهای آن نمودیم. پس از آنکه فریم را طراحی نمودیم وارد بخش هیدرولیکی کار می شویم. گام پنجم:  طراحی مدار هیدرولیک و انتخاب اجزای آن از دیگر کارهای بود که انجام دادیم. گام ششم: در پایان هم از آنجا که هدف از ساخت دستگاه اندازه گیری نیرو و جابجایی مربوط به آن می باشد به انتخاب سنسورهای مربوطه پرداختیم.

دریافت فایل پروژه

دفعات مشاهده: 6596 بار   |   دفعات چاپ: 1498 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 127 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4709