|
|
|
 |
محمد قاسمزاده |
 |
|
|
|
نوع سند | پروژه کارشناسی | کد سند | 1خ 85 م ق | عنوان | بهینهسازی تعداد خطوط و ابعاد فضاها و جانمایی آنها در ایستگاههای راهآهن | تهیه کننده | محمد قاسمزاده | استاد راهنما | دکتر سید مسعود نصر آزادانی | استاد مشاور | - | مقطع | کارشناسی | گرایش | خط و سازه های ریلی | تاریخ دفاع | اسفند 85 | کلید واژه | • ایستگاه تلاقی و سبقت • ایستگاه بینراهی • ایستگاه تشکیلاتی • تعداد خطوط • فضاها و تاسیسات فنی • جانمایی | چکیده مقاله: ایستگاه نقش بسزایی در عملکرد و کارایی شبکه ریلی و جذب ترافیک و در نتیجه افزایش درآمد و همچنین صرفهجوییهای اقتصادی ملی دارد. کارایی ایستگاه نیز با طراحی بهینه خطوط و فضاها و جانمایی صحیح افزایش مییابد. هدف از انجام این پروژه تعیین تعداد خطوط و ابعاد فضاها و جانمایی بهینه آنها در ایستگاههای مختلف میباشد. تا علاوه بر بهینهسازی سرمایهگذاریها در بخش زیربنایی، ایمنی و روانی سیر و حرکت و کوتاه شدن زمان انجام عملیات در ایستگاه نیز تامین شود.در ابتدا به بیان مقدماتی راجع به این پروژه و سپس با مروری بر منابعی که در این زمینه وجود دارد، به بسترسازی برای بحثها و بررسیها پرداختهایم. روش کار این است که ابتدا با توجه به طبقهبندی ایستگاهها براساس نوع کاربرد و فعالیتهای غالب، آنها را به چهار نوع توقفگاهها، ایستگاههای تلاقی و سبقت، بینراهی و تشکیلاتی دستهبندی کرده و تعداد خطوط و فضاهای مورد نیاز در هریک را بصورت کیفی و بعضا بصورت کمی برآورد کردهایم. و جانمایی بهینه آنها را با توجه به توالی فعالیتها و اهمیت آنها در تامین ظرفیتها و کاهش زملن اتلافی و افزایش ایمنی بیان کردهایم. | دریافت فایل پروژه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد. |
|
|
|